vernieuwen Pagina Vernieuwen | Naar Beneden 
SchrijverTekst
Paul Bernhard

25/10/2006
21:20:00
Titel: Over afwijzingen, hyves, en big brother



Aanvankelijk dacht ik: Dit moet een stukje worden over een grammaticaal probleempje, want iets in de volgende zin begrijp ik niet helemaal:

35% van de wervings- en selectiebureaus, die internet afstruint, wijst kandidaten af op grond van wat ze tegenkomen, bijvoorbeeld bij Hyves.

Maar uiteraard betreft het ook een onderwerp wat me weer na aan het hart ligt, ook al n.a.v. de discussie over het gebruik van pseudoniemen alhier en elders, en de term privacy.

Het gaat in dit artikel (NRC 25 oktober 2006, door S.Vermeulen) dus om personeelsconsulenten die op zoek gaan naar informatie (op internet) over hun sollicitanten. Maakt nu 35% van de bureaus gebruik van op internet gevonden informatie, of wordt 35% van de kandidaten (van het totaal aantal gescreende sollicitanten) voor diverse banen afgewezen op grond van wat er over ze gevonden wordt? Nee, ik ben natuurlijk niet gek, het is 35% van de bureaus die er gebruik van maakt (wat achterlijk weinig!), alleen wordt dus niet duidelijk hoeveel mensen er nu daadwerkelijk worden afgewezen door zaken die aangaande die persoon zijn gevonden op het internet.

Hoe het ook zij, 35% vind ik rijkelijk weinig. Iedereen die tegenwoordig in contact komt met iemand die hij niet kent googelt volgens mij direct naar zijn of haar naam (in de juiste volgorde, tussen aanhalingstekens!). Sommigen zijn zelfs zo intelligent om naar ip-nummers te gaan vissen en allerlei verbanden te gaan leggen, nog even en het wervingsbureau hoeft mijn sofinummer maar bij een zoekmachine in te voeren et voilá. En dat er dus sollicitanten meteen afvallen op grond van opvattingen, schrijfstijl (en zelfs uiterlijk, bij het solliciteren naar een representatieve functie) etc. etc. lijkt me volkomen logisch en niet te voorkomen. Waarmee ik niet zeg dat ik het daar mee eens ben (trouwens, een frans bedrijf, zo las ik laatst, past een vorm van positieve discriminatie toe in de vorm van 'anoniem' solliciteren. Waardoor mensen met buitenlandse namen, natuurlijk vooral arabische en oost-europese, plotseling veel meer kans bleken te krijgen, en gewoon aangenomen werden!).

Pas op wat je onder je eigen naam op het internet zet! is dus de strekking van het artikel. Er volgt een uitgebreide uiteenzetting over Hyves en de persoonlijke informatie die mensen op het internet of middels profielen op chat-sites achterlaten, informatie die er zonder dat ze het zelf te weten voor eeuwig opstaat. Moeten mensen daar middels een privacy-wetgeving niet voor beschermt worden? zo impliceert de schrijfster.

Altijd als ik dit soort dingen lees denk ik, zijn internetters nou zo naief? Je wéét toch dat als je hier dingen schrijft of zegt, of laat zien, dat dat openbaar is tot aan de Tijden der Openbaring, ofwel nog een eeuwigheid en langer? Daarom bén je toch op internet, hou je een weblog of een homepage bij? God sta me bij als ik niet meer opgemerkt word! Ik mag toch aannemen dat iemand die ergens een profiel aanmaakt zich realiseert dat dat profiel door iedereen, dus ook een eventuele aanstaande werkgever gelezen kan worden?
De betekenis van het woord privacy verandert in hoog tempo, maar daar zijn we toch allemaal zelf bij?
Ikzelf ben helemaal niet geïnteresseerd in mensen en meningen die resp. anoniem zijn of verkondigd worden. Ik vind het veel zinniger te weten hoe een bepaald persoon die ik "ken", of op z'n minst kan plaatsen, denkt en doet.
Dat wervingsbureaus zo naief zijn om te denken dat ze al dan niet juiste of zinnige info over hun sollicitanten kunnen vinden vind ik nog vreemder. Elkeen die opvattingen heeft die extremer of andersoortig zijn dan het gemiddelde en die op internet wil ventileren, zal dat toch op een afgeschermde anonieme manier doen, tenzij hij, precies: wil laten weten waar hij staat?!?

Nee, dan Hyves. Daar kom je schijnbaar alleen maar bij via aanbreng van Hyves-leden. Net als vroeger de hockey-club, en nu nog menig studentenvereniging, de vrijmetselarij en zo nog wat andere verenigingen. Ikzelf werd één keer uitgenodigd (is dat veel of weinig?) en sloeg het aanbod vriendelijk doch beslist af. Niet alleen kies ik liever zelf mijn vrienden, ik wil me helemaal niet bevinden tussen 'gelijken onder ons', ik wil juist onder 'verschillenden' verkeren, da's veel interessanter. Verder heb ik een pesthekel aan netwerken (letterlijk en figuurlijk). En ik wil ook helemaal nergens bij horen, nergens niet.
Om over chatten nog maar te zwijgen, want dat heb ik mezelf rigoreus afgeleerd. God, wat kan ik ouwehoeren...

Maar na het lezen van dit artikel begreep ik wel waarom mijn nieuwe baas mijn nieuwe baas niet wilde worden. En ach, ik kan het wel begrijpen maar misschien moet ik toch maar alle Paul Bernhards om gaan zetten in amAzeds wil ik ooit nog van baan veranderen...
Echter: als ik tegen mijn oude baas de termen firewall, alt-I of web-adres gebruik heeft hij geen idee waar ik het over heb, dus dat zit voorlopig nog wel goed...



avv

25/10/2006
22:03:36
Re: over afwijzingen, hyves, en big brothe


Die anonieme solliciatie vind ik een goed idee. In Vlaanderen is het idee ook al geopperd. Men constateerde bij de vdab (een openbare dienst die werklozen begeleidt bij het vinden van een job), dat mensen met allochtone namen minder werden uitgenodigd op sollicitatiegesprek. (Volgens mij hoef je ter verklaring overigens niet van racisme bij de Vlaamse werkgevers uit te gaan, eerder met onwetendheid/vooroordelen).

Tja, onze privacy. Wat je op eigen naam op internet publiceert, is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid. Maar: als een ander het voor jou doet, zit je wel dik in de problemen. Zoals onlangs een naïeve pas afgestudeerde Amerikaan, wiens belachelijke sollicitatiefilmpje op youtube gedropt werd.


willem van deursen

26/10/2006
03:16:42
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Ja, ik vind het ook een beetje hypocriet. Vijftig jaar geleden kropen schrijvers toch ook niet massaal weg in een hutje op de Mokerhei? Veel mensen wekken ook de indruk dat ze kwetsbaar zijn. Hoezo? Daar kun je zelf iets aan doen: schrijf zo a-politiek en liefjes mogelijk.

Zoals onlangs een naïeve pas afgestudeerde Amerikaan, wiens belachelijke sollicitatiefilmpje op youtube gedropt werd.
Privacy gaat steeds meer verdwijnen. Het is niet je schrijfwerk waar je voor op zou moeten passen, maar je webcam (of die van je buurvrouw waar je 's nachts een kopje suiker bij gaat lenen).
Ik heb deze week internettelijk kunnen genieten van een stoere en vrij bekende Hollandse voetballer die zich anaal liet verwennen en daar, met behulp van een grote spiegel aan het hoofdeinde van het bed, zelf ook wel content mee leek te zijn. En dankzij die spiegel héél herkenbaar was.
Ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling was dat zijn bedpret wereldwijd zou gaan, je hebt dan aan je omgeving zo veel uit te leggen, maar oké, ook onder sportmensen vind je exhibitionisten.
Het filmpje duurde veel te kort. Dat heb je met die snelle spitsen.


Roekoe

12/11/2006
15:52:46
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Toch nog even de vinger op de wond leggen naar aanleiding van dit onderwerp:

Natuurlijk is Internet een gevoelig medium voor iemands reputatie. Een pseudoniem is inmiddels absoluut verplicht om geen problemen te krijgen in het dagelijkse leven. Het is gewoon te gemakkelijk om iemand te besmeuren. Ik stel hier dat Schrijfweb daar een patent op heeft. Bijvoorbeeld, als ik op mijn schrijverspseudoniem Google of Yahoo krijg ik geen prachtige onderschriften. Worden de prachtige zinnen van mijn bijdragen en de wat minder negatieve commentaren soms moedwillig onderdrukt? De onderschriften lijken moedwillig op walgelijkheid geselecteerd en er verschijnen ook altijd precies dezelfde onderschriften bij de zoekacties, zonder dat een begrijpelijke computerlogica uit de selectie blijkt. Opzettelijk uitgelicht?

Twee voorbeelden:
24/10/2006. 07:04:55. Re: wereldliteratuur en andere zotheid ... Ach, ik wens de heer [Roekoe] van harte toe dat hij spoedig naar zijn naar zijn geliefde Colombia kan wederkeren...

Wyg 2006 ... Triest [Roekoe] . Verschrikkelijk wat een pretentieus stukje kitsch . Een flinterdun verhaaltje . ...

Zou het niet eerlijker zijn een textstring aan te bieden voor searchmachines waarin de Schrijfweb-smaadcultuur wordt aangesproken op het hebben van een varkenskop?

Groet, Roekoe alias Schrijfwebhater.


avv

12/11/2006
18:11:54
Re: over afwijzingen, hyves, en big brothe


Roekoe,
een van de beste voorbeelden van smaad die ooit op deze webstek werd toegelaten, en zelfs aangemoedigd, herinner ik mij nog erg goed.
Deze ronduit walgelijke reactie van een heer wiens naam ik niet zal noemen, was gericht aan het adres van een debuterende Roekoe.
Ook herinner ik mij nog dat een zekere avv daar toen haar verontwaardiging over uitte, wat haar niet erg veel goede schrijfwebpunten opleverde.
Ik vind het dan ook wel jammer dat van de twee voorbeelden die jij hier geeft, er een toch nogal onschuldige opmerking van diezelfde avv tussen staat.
Is het menselijke geheugen dan werkelijk zo kort, de menselijke loyaliteit zo klein?
Ik zal moeten besluiten van wel, want voor voorbeelden van walgelijke reacties aan het adres van avv moet ik niet erg ver zoeken. Ze staan verspreid over pagina één van discussiepagina. En raad eens hoeveel mensen het nodig vonden om eventjes te zeggen dat deze reacties toch wel walgelijk zijn?
Juist ja.
Groet.
avv alias mensenhater.


willem

12/11/2006
19:42:21
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Bijvoorbeeld, als ik op mijn schrijverspseudoniem Google of Yahoo krijg ik geen prachtige onderschriften.

Ik heb nog nooit een logica kunnen ontdekken in het Google ophoestsysteem. Mijn naam (namen haha) staat daar ook in op manieren die ik niet erg aanbevelenswaardig vind. Maar om dat Schrijfweb te verwijten is niet terecht.
Google linken verwijzen ook vaak naar plaatsingen die er allang niet meer zijn. Ik heb het 's nageplozen, een dode of ongewenste link uit het Google overzicht verwijderen is mogelijk, maar is mij te ingewikkeld.
Ik kan me niet voorstellen dat Google geen systeem kan ontwikkelen om links die b.v. een jaar lang niet aangeklikt zijn, automatisch te deleten. Het lijkt me zelfs zinnig, over een paar jaar zijn er miljarden googlelinks. Of zijn die er nu al?

Een pseudoniem is inmiddels absoluut verplicht om geen problemen te krijgen in het dagelijkse leven. Het is gewoon te gemakkelijk om iemand te besmeuren.

Ja, maar daar gaat het niet om. 'Willem' is toevallig mijn echte naam, maar ook een internetnaam. 'Wil Vanblootenbil' lijkt een masker, maar ondertekent alleen maar mijn slapstick-stijl (ik ontkent die niet). Het gaat er om wat sommige gebruikers doen met dat alias, de manier waarop ze zich er achter verschuilen. Vooral wanneer een dergelijke naam niets anders presenteert dan schimpen en beschuldigen. Zo heeft het alias 'Oplettende Lezer' geen eigen identiteit, het mist zelfs het heroïsche dat nog enigszins te vinden is in klassieke schuilnamen als de Rode Pimpernel of Big Brother. Men wil met een verzonnen etiket een begrip worden, en dat lukt natuurlijk maar weinigen.
Het heeft voor mij iets heimelijks. Dat is op zich wel lullig, want stel dat een internetgebruiker met zo'n nietszeggende naam wel degelijk vrij van opstook- en konkelneigingen is en de naam alleen maar koos omdat zhij die gewoon grappig vond? Zoals Roekoe? Wat is er 'verkeerd' aan een grappig alias als 'Roekoe'? Niets, eigenlijk. En wie daar in werkelijkheid achter zit, doet er niet toe. Zolang het maar wèl altijd dezelfde persoon is die er achter zit. Het is echter zo makkelijk om daar mee te sjoemelen.

Er spelen zeer zeker vooroordelen mee in deze kwestie.
Maar ik blijf erbij: iemand die uitsluitend negatieve reacties plaatst en zelf nooit met creatief schrijfwerk komt - en dat is nu eenmaal de functie van deze website - en zich profileert onder een naam die associaties geeft met andere dubieuze namen als 'voorbijganger' en 'hamlet', dan is het moeilijk om argwaan uit te bannen.
Onderschat het niet, dit soort verwarring geeft sommige gebruikers een geil machtsgevoel.


Roekoe

12/11/2006
21:43:39
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Willem,

Ik ben het met je eens dat met pseudoniemen niet geëikeld moet worden. Met mijn pseudo probeer ik altijd enige consistentie te bereiken die enerzijds een deel van mij vertegenwoordigt maar die anderzijds nooit helemaal overlappend zal zijn. Met een echte naam zou ik mezelf dus zelfs onrecht aandoen, gewoon omdat een mens te complex is om digitaal volledig over te komen. Verder moet vind ik de discretie twee kanten op werken: vanuit de veilige beschutting van een pseudoniem of een ander virtueel internet-label zijn stoten onder de gordel naar "bekenden", of indiscrete onthullingen, voor mij veel erger (en laf) dan de eigen wens anoniem te blijven.

avv,

De veronderstelde walgelijkheid refereerde naar de selectie van frases die verder ongetwijfeld uit het verband getrokken zullen zijn. Mijn hamvraag: Vind die selectie bewust plaats en wordt die misbruikt om iemand af te zeiken? Welke reden heb ik om iets anders te veronderstellen? De Wysi Wyg reactie van Ton die alsmaar - al maanden - opfloept bij het googlen (in mijn ijdelheid google ik natuurlijk alleen maar op mezelf) is ongeveer reactie nummer 20 van de kleine 100. Bij een massamedium als internet gaat het niet om de onderliggende gedachte, of de loyaliteit of verborgen knipoog, maar domweg om deze ene kloterige zin: What You See Is What You Get. Niets meer en niets minder.

Groet, Roekoe.


avv

12/11/2006
22:00:47
Re: over afwijzingen, hyves, en big brothe


Roekoe,
ik heb het dan maar eens uitgeprobeerd op google. De meeste links, en al de links op de eerste pagina, verwijzen bij mij naar informatie die door jouzelf gepubliceerd is. De link naar de reactie van Ton heb ik gezien, de link naar mijn reactie heb ik tevergeefs gezocht.
Los daarvan, ook op het massamedium internet circuleren mensen van vlees en bloed. Avv is er eentje van. Oplettende lezer hier is niet in staat om mij te kwetsen, want zij roept bij mij slechts walging op.
Een persoon op wie ik al ontelbare keren gereageerd heb, voornamelijk voor het geven van positieve reacties bij zijn gepubliceerde verhalen - en daar waren reacties bij waar ik behoorlijk wat tijd in gestoken heb - zo'n persoon is wel in staat om mij te kwetsen door mij af te schilderen als het prototype van de smaadcultuur op schrijfweb.
Groet,
een teleurgestelde en gekwetste avv.


Roekoe

12/11/2006
22:22:44
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


avv,

Die andere is van Yahoo. Waar het onderschrift bij de overenkomstige Wysi Wyg link gelukkig wél nietszeggend is, want van Anna.
Zoals je ziet begin ik het smaden ook wel leuk te vinden. Wat een slechte invloed hebben jullie SW-ers toch op mij!

Groet, Roekoe.


avv

12/11/2006
22:50:04
Re: over afwijzingen, hyves, en big brothe


Roekoe,
wat er smadelijk is aan mijn bovenstaande uit de context gerukte opmerking, zal u mij dan toch eens moeten uitleggen. Deze opmerking was natuurlijk pesterig, maar uw liefde voor Colombia heeft u nooit onder stoelen of banken gestoken, dus wat is het probleem nu eigenlijk?
Enfin, als het inderdaad uw bedoeling was om mij te kwetsen, dan rest mij slechts te zeggen: proficiat, het is u gelukt.
Groet,
avv


avv

12/11/2006
23:03:04
Re: over afwijzingen, hyves, en big brothe


PS: als u werkelijk poblemen had met mijn reactie, dan had u mij gewoon per mail - het mailadres dat ik hier publiceer bestaat en wordt regelmatig gelezen - hoeven te vragen of ik aan Martin zou willen vragen om die reactie te verwijderen. Dat zou ik, zonder enige vraag, direct gedaan hebben, en ook nu zal ik dat direct doen als dat uw wens is.


Paul Bernhard

12/11/2006
23:53:23
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Ik kan googelen wat ik wil naar mijn namen en pseudo's, maar geen onvertogen woord(en) te vinden.

Wie helpt?

Jullie hebben toch niets beter te doen.



avv

13/11/2006
00:03:34
Re: over afwijzingen, hyves, en big brothe


Grinnik.
Avv - ja, ik heb het nu ook maar eens geprobeerd - levert links naar voetbalclubs, tuincentra en ijzerbedevaarten op.
Mijn echte naam links naar saaie IT-fora.
Onlangs kwam ik onrechtstreeks te weten (door een uitnodiging voor een programma over soapverslaafden haha) dat ik de eerste link ben bij 'soapfan'.

Een mens zou zijn pseudo's toch echt strategischer moeten kiezen.


willem van deursen

13/11/2006
00:04:31
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Jullie hebben toch niets beter te doen.

...al klaar met de afwas en kippen voeren Paul?


oplettende lezer

13/11/2006
01:34:57
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


'Oplettende lezer hier is niet in staat om mij te kwetsen, want zij roept bij mij slechts walging op.' Deze zin vind ik interessant, omdat avv mij consequent voor een vrouw aanziet. Ze zal wel diep van binnen denken: tot zoiets laaghartigs is alleen een vrouw in staat. Ik ervaar bovenstaande zin dan ook als een groot compliment. Dat ik kan wedijveren in gemeenheid met de vrouwelijke psyche op haar kwaadst, had ik in mijn stoutste dromen niet kunnen denken. Overigens ben ik erg blij dat avv vergeten is dat ik haar heb gekwetst. Ik begon mij namelijk al een beetje schuldig te voelen, ik blijf tenslotte slechts een man. Aan de andere kant maak ik mij zorgen. Dat avv haar zielspijn vergeten is kan ook een voorteken zijn van amnesie, veroorzaakt door haar overmatige drankgebruik. Ik heb haar al eens geadviseerd om te minderen. Maar ze drinkt zich kennelijk liever dood dan dat ze iets van mij aanneemt. Kan iemand zich alsjeblieft om haar ontfermen? Want tussen de regels door merk ik dat ze daar naar snakt.


avv

13/11/2006
01:50:00
Re: over afwijzingen, hyves, en big brothe


Ik kan googelen wat ik wil naar mijn namen en pseudo's, maar geen onvertogen woord(en) te vinden.


Google desktop al geprobeerd?
Daar vind ik pareltjes als:
"Denkt Paul Bernhard nu echt dat hij aan het dichten is? Dichtjes voor de gemiddelde kaaskop die geinteresseerd is in het uitbeelden van slachtoffers zal hij bedoelen."
"Jezus, hoeveel heeft amaZed nu weer op? Hij lijkt wel een Belg, ware het niet dat een Belg geen idiote Engelsachtige pseudo's met een hoofdletter in het midden gaat gebruiken."
"Nu hangt die PB me toch el echt de k*....

Stop. Censuur.


avv

13/11/2006
05:12:38
Re: over afwijzingen, hyves, en big brothe


Aangezien mijn allsoverziende lezersoog - ook in driehoekjes te verkrijgen - vandaag onvermoeibaar blijkt - weest gerust beste slachtoffers der zatte Belgen, mijzelve kennende volgt er nu een depresieve wekelijkse rustperiode - toch maar een reactie op oplettende lezer die zich onterecht tot overwinnaar kroonde wegens mijn negeerderige gedrag.

Dat negeerderige gedrag is uiteraard - zoals iedereen met twee hersencellen hoort te beseffen - te wijten aan een gebrek aan interesse.
Maar, gebrek aan interesse kan fnuikend zijn. Zodoende:
ja, u bent een vrouw. Ik hoop van harte dat ik me daar niet in vergis, want anders bent u een man. (het gebrek aan humor, is wat u verraadde).


avv

13/11/2006
06:16:33
Re: over afwijzingen, hyves, en big brothe


punt punt punt Corrie.


Corrie

13/11/2006
11:24:10
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Avv,

Wat je met punt punt punt Corrie wilt zeggen is me niet duidelijk. Ik hoop dat je niet veronderstelt dat ik hier de oplettende lezer uithang, want dan denk je verkeerd.
Wanneer ik al behoefte zou voelen me hier in de discussie te werpen doe ik dat onder mijn eigen naam en heb ik daar geen pseudoniem voor nodig.



Roekoe

13/11/2006
11:36:42
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Ja, dat was erg oplettend!


oplettende lezer

13/11/2006
11:51:44
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Ik geef toe, avv, dat ik met de gedachte heb gespeeld om u af te zeiken, maar ik zie nu dat zoiets helemaal niet nodig is. Evenals clown Willem kunt u zich daarin uitstekend zelf behelpen. U zult iets uit te leggen hebben aan ene Corrie. En kijk, daar komt ze al aan om haar gram te halen. Ik wens u veel succes.


Roekoe

13/11/2006
12:10:32
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Een oplettende lezer zou de oplettende lezer gelijk moeten geven op één belangrijk punt van twijfel, door mij al in 2005 aanhangig gemaakt: Corrie is geslachteloos en mist de emotionele eigenschappen van een bestaanbaar persoon. Ik blijf erbij dat Corrie niet meer is dan de digitale persiflage van een karikatuur-gedachte. Zeg maar een man in vrouwenkleren die meent te weten hoe vrouwen denken en voelen, maar niet verder komt dan cliché travestieten-gekakel.

Wat is de mening van de oplettende lezer hierin?


willem van deursen

13/11/2006
15:42:46
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Dit begint psychopatische proporties te krijgen...ik kan me niet herinneren waar ik, en ook Corrie, redelijk recentelijk een bepaalde SWgebruiker dodelijk, DODELIJK beledigd hebben. De enige persoon die ik me kan bedenken is een zekere dame van de Kluun fansite, (een item waar de *proest* geslachtsloze travestiet Corrie zich volstrekt nooit mee bemoeid heeft en gelijk heeft ze), en die Kluundame heb ik niet eens zó dodelijk beledigd. Ik bedoel, als je door mijn Kluunreferenties al dodelijk beledigd raakt, ben je waarschijnlijk dagelijks in volle oorlog met de halve wereld.
Ik heb hier dus duidelijk te maken met iemand die niet helemaal goed bij het hoofd is. Des te meer als het zou gaan om een woordenwisselingen van jaren her.

Ik snap natuurlijk wel dat elke referentie aan mij van O.L. puur zuigwerk is, want duidelijke beschuldigingen worden zorgvuldig niet gemaakt. Gekken zijn vaak doordacht gek. Ze kunnen er zelfs griezelig normaal uitzien! Het blijft echter allemaal bij vage toespelingen, en ik zou net zo gek zijn als ik ze echt serieus nam.
Ik heb eigenlijk maar 1 wens: als mijn schrijfwerk echt zo belabberd en pathetisch en potsierlijk is, zou ik - maar ook anderen! - het in al z'n zwakte en dilettantisme graag eens naast schrijfwerk van O.L. willen leggen. Ook dàt levert O.L. nadrukkelijk niet aan...
Mooi. Dat houdt in dat elke sneer richting mijn schrijfwerk door vrijwel geen enkele SW gebruiker serieus genomen zal worden, of dat nou mensen zijn die dedeurs kunnen pruimen of niet. En uit de toon van O.L.'s reacties maak ik op dat O.L. wel degelijk serieus genomen wil worden.
Iemand die mij uit kan leggen wat er in het van haat overkokende hoofdje van O.L. omgaat? Het is best intrigerend (hehe eindelijk schrijf ik het 's goed).

...maar ik zie nu dat zoiets helemaal niet nodig is. Evenals clown Willem kunt u zich daarin uitstekend zelf behelpen

Wat is er verkeerd aan een clown? Busio, William Shakespeare, Charles Chaplin, Elaine May, Douglas Adams, Annie MG Schmidt, Piet Paaltjens (de bedenker van 'grimlachjes'), Brandon Thomas, Paul de Leeuw, Stephen Fry, Greg, Tineke Schouten, Luigi Pirandello, Kees van Kooten, Wim de Bie; geen van hen heeft met grappenmakerij de beschaving in gevaar gebracht. Het dilettantisme van van Deursen slaat dan nog geen deuk in een pakje literalecture boter. Toch?
...kunt zich daarin uitstekend zelf behelpen
O, wacht even.
O.L. heeft me zojuist als een gebruikte Kleenex laten vallen! O.L. is toch zinniger dan ik dacht. Nou, bij deze trek ik mijn beschuldiging van gestoord zijn maar weer in O.L., het was prettig kennis met je gemaakt te hebben.

~



Wil men weten wat ik hier echt van denk? We hebben helemaal niet door dat de webmaster onder het alias Oplettende Lezer een schrijfcursus 'Adrem Debatteren' opstartte...


Roekoe

13/11/2006
16:06:13
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Precies! Psychopatisch, dat is een SW-waardige term! Daar kan ik niet aan tippen. Ik bedoel, als ik ruzie heb met een SW-er dan weet ik hem of haar te vinden en scheur ik die in tienduizend stukken, net zolang tot ze vriendjes met mij willen zijn. Met OL lijkt het tegenovergestelde aan de hand: een vriendje die vriendschappelijk verkregen insider info misbruikt om vriendjes aan stukken te scheuren.
Hm.. Mag ik toekijken?


Corrie

13/11/2006
16:13:49
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Willem,

Duiven moet je niet voeren, want of ze nu hun witte of hun grijze verenkleed dragen, het zijn en blijven vieze beesten. Ze worden niet voor niets vliegende ratten genoemd.


Roekoe

13/11/2006
16:24:02
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Het beweegt nog... zou het soms een wandelende tak zijn?


willem

13/11/2006
17:16:51
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Schrijhverspagina; voor al uw creepy crawleys.

Duiven moet je niet voeren

Ik probeer argumenten in elkaar te draaien waar geen tandenstoker tussen te krijgen is. Dat is een goede schrijfoefening.
Daarbij, ik had nooit gedacht dat ik zulke krankzinnig zinloze discussies leuk zou gaan vinden! En het kost niet eens zo veel extra tijd!



Roekoe

13/11/2006
17:53:32
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Tussen de maisCorrietjes vind ik ook nog een heerlijk wriemelende wandelende slak... PIK!
Heb je soms ook nog iets met pootjes?


avv

13/11/2006
18:49:09
Re: over afwijzingen, hyves, en big brothe


Corrie,
jij was inderdaad niet echt mijn vedachte, omdat je volgens mij best onder eigen naam durft te reageren.

Ach, op den duur begint een mens aan alles en iedereen te twijfelen. Maar het heeft wel iets amusants als je je daar niet te veel van aantrekt - en ik veronderstel maar dat jij je er nog minder iets van aantrekt dan ik :-)

Wil men weten wat ik hier echt van denk? We hebben helemaal niet door dat de webmaster onder het alias Oplettende Lezer een schrijfcursus 'Adrem Debatteren' opstartte...
Proest.


oplettende lezer

13/11/2006
19:20:16
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Clown Willem, de risee van talloze kinderpartijtjes, maakt het nu wel heel erg bont. Hij stelt dat als het publiek niet om zijn derderangs repertoire kan lachen, het maar eens zelf moet gaan proberen zich in wijde gestreepte broek en flapschoenen tentoon te stellen. Het publiek dat hiervoor wijselijk past, gaat natuurlijk liever op zoek naar een professioneler ingestelde clown. Maar wie durft dit clown Willem uit te leggen? De laatste keer verslond hij uit woede zijn pas aangeschafte scheetzak.


willem

13/11/2006
20:50:18
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


maakt het nu wel heel erg bont
Je legt de vinger op de steenpuist.



Roekoe 13/11 - 12:10:32
'Wat is de mening van de oplettende lezer hierin?'

...no further questions, Your Honour.



Roekoe

13/11/2006
21:51:25
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Say no more.

Gelukkig kan avv ons nog het verschil uitleggen tussen de O.L.Vrouwe Corrie-Stichting en de O.L.Wriemelende Konkelkerk. Van zedeprekende nonnen heb ik geen verstand - behalve dat ik ze allemaal op elkaar vind lijken.


avv

13/11/2006
23:01:55
Re: over afwijzingen, hyves, en big brothe


Roekoe, gij zijt een vileine genieter van mensentuintaferelen! Zelf moet ik nog bekomen van het al te grote compliment dat oplettende lezer mij hier gaf. Zou zij oplettend genoeg zijn om u van een geschikt antwoord te voorzien? Ik wacht benieuwd af, maar ik vrees dat ik teleurgsteld zal worden.


Paul Bernhard

14/11/2006
00:05:39
Re: over afwijzingen, hyves, en big brothe


En jullie zitten allemaal bij Hyves?!? Wat een gezellige boel zal dat daar wezen...

Ik stel voor een variant van Hyves op te starten, genaamd Backdoor-entrance-for-fiends-only

Gebrouilleerden nodigen gebrouilleerden uit.

Dat wordt veel en veel leuker!



chatverslaafde

14/11/2006
00:18:00
Re: over afwijzingen, hyves, en big brothe


ik ben inderdaad op zoek naar een webstek voor chatters die het leuk vinden om zichzelf en anderen af te zeiken.
De meeste chatsites zijn zo fucking saai en lief.
(help, mijn manische bui wil niet verdwijnen!)


ass bandits

01/05/2008
11:12:01
Ass bandits


bbw loves anal , edgy gothic boots , la ink vintage poster ,


ballet panties

01/05/2008
14:13:21
Ballet panties


licking her feet , sexy shinny stockings , st lukes hospital houston ,


kinky sex club

01/05/2008
17:28:49
Kinky sex club


cock valve , los angeles stripper , nude pics of courtney cox ,


breanne porn

01/05/2008
20:39:58
Breanne porn


consequences of anal sex , adult ps2 , female mma fighter ,


young fucks old

01/05/2008
23:53:36
Young fucks old


male nudes wall calendar , car handjobs , teen girl bedding sets ,


gay kisses

02/05/2008
02:50:10
Gay kisses


sex fling free , asian eyes makeup pics , chinese upskirts ,


paris hilton naked p

02/05/2008
05:48:47
Paris hilton naked photos


sexy wardrobe , naughty little girls sex photos , pregnant black cock ,


pokeon porn

02/05/2008
08:47:09
Pokeon porn


bella mia lingerie , family guy anime , big ghetto booty sluts ,


pleasure craft

02/05/2008
11:53:19
Pleasure craft


young nude lesbian movies , xxx 575 xxx , naughty sophisticated woman ,


selling adult produc

02/05/2008
15:22:50
Selling adult products ebay


nude beaches in oregon , caribbean gardens zoo in fl , hightide pissing ,


guy topics

02/05/2008
18:27:41
Guy topics


the game sex tape , nude spankings , amp adult files ,


submissive uk female

02/05/2008
21:36:53
Submissive uk female escort


big booty gallery , asian toenails , vintage bibles ,


zoo shots

03/05/2008
00:50:34
Zoo shots


yahoo personals adult , redhead vagina , oiled canoe paddle ,


monkey sex in tree

03/05/2008
03:57:44
Monkey sex in tree


mommy s pussy erotic stories , german tube porno , escorts in minneapolis ,


tyson beckford gay g

03/05/2008
07:08:01
Tyson beckford gay gossip


male sexual disorders , pretty woman shane ross nude , jeep cherokee emblems ,


cockpit cum boys

03/05/2008
10:18:06
Cockpit cum boys


asian cooking class sydney , black porn clip , marquette mi webcam ,


aqua teen movie revi

03/05/2008
13:27:37
Aqua teen movie review


teens wearing thong g strings , mistress slave humiliation mom , escorts in new orleans ,


decorative rubber st

03/05/2008
16:51:41
Decorative rubber stamps


funny sexual questions , erotic voyeur , catfight stories ,


ketone test strips

03/05/2008
19:58:41
Ketone test strips


nude booty poppin , girl of the day , abby winter tgp ,


f cup breast forms

03/05/2008
23:24:47
F cup breast forms


russian sex tour , index of latina , wonder woman tied ,


catoon nude

04/05/2008
02:36:51
Catoon nude


eva honey , farm yard sex , kyla ebbert upskirt ,


ftv lingerie

04/05/2008
05:38:39
Ftv lingerie


bizarre quotes , bahamas dating , female ejac ,


rio whores

04/05/2008
08:56:57
Rio whores


club feet , eric the midget , cum stoppers ,


beyonce pussy shot

04/05/2008
11:55:03
Beyonce pussy shot


celebrities in their underwear , anita dark porn video , nude teenager girls ,


1st time lesbian

04/05/2008
15:14:54
1st time lesbian


cetaphil facial applications , new york male rhinoplasty surgery , naked women outdoors ,


first time gay teen

04/05/2008
18:26:23
First time gay teen animie


rope wrists nude torture , bite off penis , self breast exams ,


dog fucks granny mpe

04/05/2008
21:40:35
Dog fucks granny mpegs


celebs get fat , trans girl , next door nikki pussy ,


intercourse with a p

05/05/2008
00:47:27
Intercourse with a prolapsed uterus


advertising agencies in houston , teen rider , leather attache case ,


inuyasha having sex

05/05/2008
04:13:16
Inuyasha having sex with kagome


female bodybuilder morphs , sex grannies thumbs , cartoons sexual ,


976 porn

06/05/2008
02:28:42
976 porn


joss stone feet , bitter asian men , solo sex to loose weight ,


psris hilton porn

06/05/2008
05:28:34
Psris hilton porn


liverpool glory hole , shemale jamie cross pictures , male groin odor ,


wmp girl

06/05/2008
08:48:37
Wmp girl


softcore live nude girls , pierre lady gov , nubile babes ,


diaper masturbation

06/05/2008
12:00:49
Diaper masturbation


ass and free and pics , monkey vulva , ass raping ,


heat strip

06/05/2008
15:29:45
Heat strip


smoking thumb cigarette clip , european porn site , low rise string bikini ,


kellie pickler ass

06/05/2008
18:44:25
Kellie pickler ass


bridal gangbang , nude free vid , iranian profile girls ,


vintage spring horse

06/05/2008
22:18:12
Vintage spring horse


phat thigh clothing , wv lesbians , my friend hot mom ,


birht control breast

07/05/2008
01:34:33
Birht control breastfeeding


sex dog girl , a1 gay , wifes exabitionist fiction ,


alexandra holden nud

07/05/2008
04:54:56
Alexandra holden nude


candid tween oops pictures , face pissing , sleeping sex thumbs ,


absolutely free porn

07/05/2008
08:18:37
Absolutely free porn movies


tied and sexually teased , dried honey , kelly pickler boobs ,


camel toe upskirt

07/05/2008
11:28:01
Camel toe upskirt


pete wentz cock , london eros escort agencies , ass fucking photos ,


sexy asian tattoo

07/05/2008
14:35:14
Sexy asian tattoo


spread pussy masturbate , girls pooping online videos , snowballing gay movies ,


girl on girl catfigh

07/05/2008
21:53:55
Girl on girl catfight


extraterestrial sex , kids vagina , sex and married couples ,


tween girl websites

08/05/2008
01:21:44
Tween girl websites


girls preparatory school , sex with sleeping woman , bbw and bdsm ,


98 ford escort

08/05/2008
04:38:59
98 ford escort


extra large breast implants , manila makati girls , tatiana brown tits ,


group cum shots

08/05/2008
07:49:29
Group cum shots


orgy family , my non virgen boyfriend , bikini fhm holly valance ,


malaysian escorts

08/05/2008
10:57:32
Malaysian escorts


adult couple webcams , latex bondage stories , future sex love sounds ,


amatuer porn employm

08/05/2008
14:08:48
Amatuer porn employment


british female glamour models , asian media , sex abuse protestant clergy ,


drilling lubricant

08/05/2008
17:14:22
Drilling lubricant


adult xxx video sales , menstrual girls , mexican studs ,


nude celens

08/05/2008
20:41:17
Nude celens


teen movies nude , pictures of vaginal warts , girl scouts newberry south carolina ,


bukkake face

08/05/2008
23:49:15
Bukkake face


blowjob escort , flashing wife , nude cartoons ,


huge boob women free

09/05/2008
03:07:18
Huge boob women free


davis leather , edgelong gay sex , shemale web cams ,


adults that like cam

09/05/2008
06:05:10
Adults that like camping


nude pictures of radcliffe , treatment for delayed ejaculation disturbances , film strip layouts ,


humiliation bdsm

09/05/2008
09:18:04
Humiliation bdsm


sex and the city necklace , xxx pass , armpit licking men ,


dannii minogue sex t

09/05/2008
12:26:45
Dannii minogue sex tape


celebrity ass , wings vintage car insurance canada , the girls next door centerfold ,


wrestle porn

09/05/2008
15:40:53
Wrestle porn


dick lee , northampton massage girls sex , pam lee nude ,


cheap adult dvds bea

09/05/2008
19:00:38
Cheap adult dvds beastiality


naked men wrestling video , nude smoothie , ftv sample ,


gay athaletes

09/05/2008
22:09:28
Gay athaletes


1997 ranger cherokee , foreclosure houston realtor , philadelphia breast enlargement pic ,


cleansing honey lemo

10/05/2008
01:32:34
Cleansing honey lemon


male penis enlargement , girl creampie , what does under thumb mean ,


swinger couple uk

10/05/2008
04:35:19
Swinger couple uk


women s low rise leather pants , peru gay resorts , clitoris orgasm ,


nude tifa lockheart

10/05/2008
07:51:05
Nude tifa lockheart


dirty dating , naked cow , buxom mature women ,


sex on the beach por

10/05/2008
11:05:43
Sex on the beach porn


best movie love scenes , dog fucks a woman , mrs robinson phone sex ,


lady aradia sherry

10/05/2008
16:18:38
Lady aradia sherry


escort rear defroster switch , picture of vegas strip , girls locker room porn ,


fucking a sex doll

10/05/2008
19:38:34
Fucking a sex doll


wife swap swinging stories , creampie sex creampie , girl ghetto fights ,


lesbian sex movies

10/05/2008
22:59:05
Lesbian sex movies


eurpean girl nude , cambodia prostitution phnom penh brothels , young beach girl pics ,


clitoris rubbing pic

11/05/2008
02:22:58
Clitoris rubbing pics close up


topless wives , talalay latex pillows , transexual dating sites ,


infantilism mistress

11/05/2008
05:41:40
Infantilism mistress


famous cherokee indian , bang bus xxx , kissing doorknobs ,


schoolgirls in under

11/05/2008
08:58:37
Schoolgirls in underwear


dealing with troubled teens , rubber paint , amateur straight boys ,


domestic oil tank oi

11/05/2008
12:08:02
Domestic oil tank oil gauge


home porn pics , katherine heigl naked , girl gets fucked hard ,


c side boyfriend gir

11/05/2008
22:01:44
C side boyfriend girlfriend


black sex films , peta naked , adult nappy cloth ,


rapper eve s sex tap

12/05/2008
04:57:18
Rapper eve s sex tape


adult movies on irc , miniskirts crossed legs , angelina jolie sex ,


cd

12/05/2008
07:06:45
Re: over afwijzingen, hyves, en big brothe


beetje vreemd dat deze toch steeds bovenaan staat: bekende paul?


aveveetje

13/05/2008
00:34:03
Re: over afwijzingen, hyves, en big brother


Als het aan p. ligt, dan is hij per direct uitgenodigd om mijn laptop-problemen op te lossen.

Gewoon een spambot of zo, Christien.

Groetjes,
a/h



 Naar Boven

Reageer op deze Tekst:

Naam:
Email:
Publiceer mijn E-mail:
Titel:
Discussie: